اشنایی با انواع چرخ صندلی اداری

اشنایی با انواع چرخ صندلی اداری

همانطور که میدانید چرخ ها عنصر مهم صندلی اداری ارگونومیک چرخ دار هستند، باید بدانید که این چرخ های صندلی کمک زیادی به راحتی افراد می کند تا بتوانید بهترین دسترسی را به قسمت های مختلف میز داشته باشید و حتی بتوانید از آنها استفاده کنید. برای سفرهای کوتاه بین اتاق ها وقتی می خواهید با انواع چرخ های صندلی اداری آشنا شوید، می توان به این اشاره کرد که معمولا چرخ ها به دو نوع معمولی و پی وی سی تقسیم می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد. آنها را به طور کامل فهرست کرده ایم و ویژگی های هر کدام را می گوییم.

معرفی انواع چرخ صندلی اداری

اکثر صندلی های اداری ارگونومیک برای کمردرد دارای قابلیت چرخشی هستند که یکی از مهم ترین ویژگی ها می باشد. نکته اینجاست که بیشتر صندلی های اداری دارای پایه پنج لنگه هستند و به طور طبیعی با پنج چرخ طراحی و تولید می شوند. دلیل این امر افزایش تعادل و استحکام صندلی است.

صندلی های اداری پنج پایه نسبت به صندلی های اداری سه پایه وزن بیشتری را تحمل می کنند. هنگام شناخت انواع چرخ های صندلی اداری، باید به همه بگوییم که صندلی های پنج چرخ کمتر از صندلی های سه چرخ واژگون می شوند.

برای اینکه صندلی شما عمر طولانی تری داشته باشد و عملکرد بهتری داشته باشد، باید به غیر از تعداد چرخ ها به موارد دیگری از جمله جنس و نوع چرخ ها توجه کنید، زیرا تاثیر زیادی دارد. هنگام خرید صندلی اداری باید به نوع آن و نوع چرخ آن دقت کنید.

توجه به این نکته مهم و حائز اهمیت است که تمامی این مشخصات ذکر شده بستگی به سطحی دارد که صندلی اداری باید روی آن قرار گیرد و باید اطمینان حاصل کنید که صندلی انتخابی شما متناسب با کف و سطح محیطی انتخابی شماست.

همانطور که اشاره کردیم، چرخ های مورد استفاده در صندلی های اداری به دو دسته PVC و معمولی تقسیم می شوند که قوی ترین هستند و گردشی نرم دارند. توجه داشته باشید که این نوع چرخ ها از نظر جنس نیز متفاوت هستند.

اشنایی با انواع چرخ صندلی اداری

مواد و انواع اتصال چرخ صندلی اداری

لازم است بدانید که چرخ های مورد استفاده در صندلی های اداری دارای روش های مختلف اتصال هستند در هنگام آشنایی با انواع چرخ های صندلی اداری و در هنگام خرید به روش های اتصال چرخ ها توجه کنید. فرآیند اداری به پایان رسیده است و نقصی رخ داده است، می توانید مدل مشابهی از صندلی را با همان نوع اتصال چرخ خریداری کنید و خودتان آن را تعویض کنید.

باید به این نکته اشاره کنیم که داخل صندلی اداری یک لوله یا میله ای برای اتصال پایه و چرخ ها وجود دارد، این میله ها می توانند دارای میخ یا سنجاق باشند یا به شکل باقی بمانند، به همین دلیل نام اتصال این چرخ ها را هزار – پرچ خاردار گذاشته اند. پرس و پیچ.

جنس چرخ های صندلی اداری تاثیر بسیار زیادی در تجربه شخصی شما از استفاده از این صندلی ها دارد، نکته مهم این است که جنس این چرخ ها باید با کف و سطوح محیطی که می خواهید صندلی در آن جا حرکت کند مطابقت داشته باشد تا مسائل و مشکلات حل شدنی هست. و سایر مشکلات، سرعت و اصطکاک چرخ در پایین ترین سطح خواهد بود.

انواع چرخ صندلی اداری

چرخ های صندلی اداری از مواد مختلفی ساخته شده اند که پس از شناخت انواع چرخ های صندلی اداری، هر نوع چرخ صندلی اداری دارای عملکرد و ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

چرخ نایلونی

هنگام شناخت انواع چرخ های صندلی اداری باید گفت که چرخ های ساخته شده از نایلون نه تنها امکان حرکت نرم و نرم را دارند، بلکه مناسب ترین مقاومت در برابر ضربه را نیز دارند، علاوه بر این باید اثرات تولید شده توسط این نوع چرخ ها را نیز بشناسید. ، بسیار مناسب برای بیمارستان ها، کتابخانه ها و محیط های دیگر.

چرخ لاستیکی 

انواع چرخ ها با رویه های پلاستیکی برای حداقل صدا و سطوح بسیار صاف مناسب هستند، اما دوام آنها در صورت استفاده بر روی سطوح ناهموار بسیار ضعیف است و برخی از این چرخ ها نیز می توانند قفل شوند و گاهی اوقات به کاربر اجازه می دهند صندلی گردان را به یک صندلی ثابت تبدیل کند. 

PU یا پلی اورتان

چرخ پلی یورتان بسیار صاف و نرم هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند برای آشنایی با انواع چرخ های صندلی اداری باید بدانید که قابلیت های این ماده در طراحی و تولید آن نهفته است.

پلی پروپیل

هنگام آشنایی با انواع چرخ صندلی اداری، باید بدانید که برخی از چرخ ها از پلی پروپیلن ساخته شده اند و در برابر سایش بسیار مقاوم هستند.

مشاوره رایگان تلفنی