چرخ پلی اورتان یا چرخ لاستیک ؟ PU wheels

چرخ پلی اورتان یا چرخ لاستیک ؟ PU wheels

در این مقاله به بررسی تفاوت های چرخ پلی اورتان و لاستیک چرخ پلی اورتان در خواص مقاومت در برابر سایش، ظرفیت تحمل بار، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت غلتشی، مقاومت در برابر حلال و مواد شیمیایی و انعطاف پذیری پرداخته می شود.

یکی از مشکلات تولیدکننده و مصرف کننده انواع چرخ صنعتی، اداری، پزشکی و معدنی، انتخاب بین روکش پلی یورتان و روکش لاستیک است که صنایع پلی یورتان قهرمانی تلاش دارد با معرفی خواص و اختلاف های پلی یورتان با لاستیک،  انتخاب بهتری را پیشرو شما عزیزان قرار دهد.

 

چرخ پلی یورتان

مقاومت در برابر سایش و پارگی چرخ پلی اورتان (Wear and Tear of PU Wheels)

مقاومت سایشی و پارگی روکش پلی یورتان چرخ در مقایسه با روکش لاستیک چرخ به عامل های زیر بستگی دارد:

دوام روکش چرخ (Durability)

روکش چرخ پلی اورتان دارای سخت تر از لاستیک است که باعث می شود مقاومت بیشتری در برابر سایش داشته باشد.

مقاومت شیمیایی پلی یورتان (Chemical resistance of Polyurethane)
چرخ پلی یورتان  نسبت به چرخ لاستیکی در برابر مواد شیمیایی، روغن ها و حلال ها مقاومت بیشتری دارند. آنها می توانند در معرض طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مقاومت کنند.

مقاومت در برابر تغییرات دمایی (Heat resistance)

روکش چرخ پلی یورتان نسبت به لاستیک در برابر دماهای شدید مقاومت بیشتری دارد. چرخ پلی اورتان می تواند شکل و عملکرد خود را از 40- درجه سانتیگراد تا 90 درجه سانتیگراد حفظ کند، در حالی که چرخ لاستیکی در دماهای شدید سفت یا نرم می شود..

مقاومت در برابر سایش (Abrasion resistance)

چرخ صنعتی پلی اورتان نسبت به چرخ های لاستیکی مقامت سایشی بالاتری دارند و در شرایط کاری ناهموار یا شرایط سخت کمتر مستعد سایش سریع هستند.

محافظت از کف (Floor protection)

چرخ پلی اورتان نسبت به چرخ های لاستیک در حرکت بر روی زمین و سایر سطوح نرم تر هستند و خراشی روی سطوح از جمله پارکت، کفپوش و لمینت خراش یا ردی از خود نمی گذارد.

مقاومت غلتشی چرخ پلی یورتان (Rolling resistance of PU Wheels)

مقاومت غلتشی نیرویی است که هنگام حرکت یک جسم در امتداد سطح باید بر آن غلبه کرد. لاستیک و پلی اورتان دو ماده رایج مورد استفاده در روکش دهی چرخ ها هستند. چرخ های لاستیکی نرم‌تر هستند و کشش بهتری را روی سطوح سخت ایجاد می‌کنند و برای کف های صاف ایده‌آل هستند. با این حال، آنها سریعتر خراب شده و در طول زمان ایجاد آلودگی صوتی می کنند در حالی که پلی یورتان ها دارای عمر بیشتری هستند و در برابر ضربه مقاومت و بدون آلودگی هستند.

لاستیک پلی اورتان

ظرفیت تحمل بار چرخ پلی اورتان (Load Capacity of PU wheel)

روکش چرخ پلی یورتان دارای ظرفیت تحمل بار به مراتب بیشتری نسبت به لاستیک است که در کاربردهایی در محیط های سخت کاری بهترین انتخاب پلی یورتان می باشد.

با توجه به اهمیت روکش چرخ پلی یورتان در صنعت، صنایع پلی یورتان قهرمانی اقدام به روکش دهی انواع چرخ پلی یورتان آسانسورElevator PU wheel- چرخ لیفتراک  Forklift PU wheel- چرخ پالتتراک Pal track wheel –چرخ ماشین الات شهربازی- چرخ پلی اورتان مخزن تحت فشار pressure vessel PU wheels  و انواع چرخ موجود در صنعت نموده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر دپارتمان فنی صنایع پلی یورتان قهرمانی تولید کننده چرخ پلی یورتان در خدمت شما عزیزان می باشد.

منابع:

https://www.eurogomma.com/

https://www.hamiltoncaster.com

https://www.rwmcasters.com

مشاوره رایگان تلفنی